Skákání přes švihadlo – Jak začít s tímto sportem?

 

Skákání přes švihadlo – Jak začít s tímto sportem?

25. 7. 2021 248×
Rozhovory

Chcete se naučit skákat přes švihadlo a zajímá vás, jak začít? Udělali jsme pro vás rozhovor se Švihej a zodpověděli všechny vaše otázky. Švihej.cz založili bratři Vaněčkovi, nabízí velký výběr švihadel a potřebného vybavení k tomuto sportu. Pokud si nebudete vědět rady, poradí vám. Na jejich webu najdete články a videa, která vám pomohou v lepším skákání. Čtěte dál a dozvíte se víc.

Jak začít? Proč je dobré oslovit trenéra?

Důležité je vzít švihadlo do ruky, začít a zjistit, jak na tom jste. Za Švihej bych doporučil věnovat se správné technice a budování základů, protože tyhle věci nejvíce pomohou v dalším rozvoji, pokud vás to začne opravdu bavit. Na druhou stranu vím, jak úžasný pocit je provést trik, který se vám ještě nikdy v životě nepovedl. Tím si švihadlo zamilujete. Každopádně vždycky byste se měli vracet k základním technikám a šperkovat je.

Mít trenéra nebo člověka, který vám radí, je velká výhoda. Celý váš pokrok urychlí, pomůže vám vyvarovat se zraněním, frustraci ze špatně nastavené délky švihadla, a hlavně rozfázuje určité typy technik. Díky tomu se je rychleji a precizněji naučíte. Pro začátek doporučuji alespoň náš YouTube kanál s tréninkovými videi.

svihej.cz

Jaké jsou největší přednosti tohoto sportu a zdravotní benefity? Jaké jsou naopak úskalí?

Velkou předností skákání je rozmanitost a kreativita. Můžete si sami vymýšlet nové triky, kombinovat je s ostatními triky anebo si zkoušet různé sestavy. Každý skáče jinak, má jiný styl, a to je největší krása. Skákání přes švihadlo dokáže zlepšit koordinaci, soustředění a schopnost rychle reagovat. Co se týče zdraví, zlepšuje kardiovaskulární systém, hustotu kostí, snižuje riziko zranění kotníků a zlepšuje svalovou sílu. Nepřestane vás to bavit, máte se stále kam posouvat a zlepšovat se. Výhodou pro ty, co dělají sport rekreačně, je, že zapojí celé tělo a spálí tak více kalorií.

Úskalí vidím, když se se skákáním začíná. Může vás odradit špatně zvolená délka švihadla anebo špatně vybrané švihadlo. Může dojít k přepálení tréninkových dávek, které vedou ke zranění. Nejčastějším zraněním je bolest holení. Také se můžete zaseknout na nějakém bodě a nevíte, jak se posunout dál. S tím se snažíme pomoci ve Švihej.

skakani pres svihadlo

Co vše potřebuji k tomuto sportu?

Chceme, aby všichni šviháci věděli, jak technicky správně skákat a aby zůstali po celou dobu motivovaní. Vytvořili jsme proto balíček Katana Rope 3v1, ve kterém získáte švihadlo, video manuál a přístup do uzavřené Facebook skupiny. Video manuál vás provede začátky skákání, nastavením délky švihadla, ukážeme vám základní techniku, rozcvičku a konkrétní trénink. Ve FB skupině načerpáte inspiraci a tipy od ostatních šviháků. Na skákání budete potřebovat malý prostor. Skákat se dá opravdu skoro všude. Pokud není zem vhodná na skákání, stačí pořídit přenosnou podložku.

skakani pres svihadlo

Jak vybrat švihadlo?

Vybírejte si švihadlo podle svých cílů a důvodů, proč chcete skákat.

  1. Chcete se dostat do kondice, zhubnout, cítit se dobře – vyberte si švihadlo s PVC lankem.
  2. Baví vás pohyb, chcete zkoušet triky a bavit se – zvolte korálkové švihadlo.
  3. Chcete si vypracovat postavu – sáhněte po zátěžovém švihadlu

Pro víc informací přejděte na článek Jak si vybrat švihadlo.

Jak probíhá trénink?

Rádi děláme vysoce intenzivní Intervalové tréninky, kdy si nastavíte časové intervaly práce a odpočinku. Jako základní jednoduchý příklad uvedu 3×5 kol, 30 s ( 95% úsilí), 10 s odpočinek a dvouminutová pauza mezi sériemi. Můžete kombinovat délku tréninku, intenzitu a časy práce a odpočinku. Meze se nekladou a vše je velmi individuální. 

Trénink můžete také zaměřit jedním směrem:

  • Technický trénink – vyberete si jeden trik či techniku, která vám nejde a na té v tréninku pracujete. Nedíváte se na čas, netrénujete do selhání, ale do té doby, dokud jste mentálně přítomní a soustředění. Trénujete jak bez švihadla, tak i s ním. Jde o preciznost. 
  • Kombinovaný trénink – švihání prokládáte workoutem dle libosti, např. kettlebelly, kalistenika, kliky, cviky s odporovou gumou, expanderem, whatever. 
  • Specializovaný trénink – určíte si, co chcete tréninkem zlepšit. Může to být footwork, síla gripu, koordinace nebo rychlost rukou a další. Tomu přizpůsobíte použité techniky.

Zaujal vás tento sport? Marka ze Švihej můžete kontaktovat na profilu na refcoach, stejně tak Tomáše najdete zde. Vyzkoušejte skákání přes švihadlo v rukách zkušených trenérů. Pokud vás zajímají články o dalších sportech, sledujte naše články

Chcete začít sportovat? Najděte trenéra a dejte stop výmluvám.

Najít trenéra
Odebírejte náš newsletter!

Zadejte vaší e-mailovou adresu a my vás budeme průběžně informovat o novinkách ze světa refcoach.

Rubriky