Videa od refcoach - Běhání

Běhání je nejjednodušší způsob, jak začít sportovat. Potřebujete jen sportovní boty a jakékoliv pohodlné oblečení. Postupem času je ale vhodné investovat do kvalitního vybavení a sbírat tipy pro zlepšení běžeckého stylu i tréninku.

Skákání přes švihadlo: Rozcvička

Rozcvička je nejdůležitější součást kvalitního tréninku bez zranění. Ať už se chystáte běhat, skákat přes švihadlo nebo posilovat, vždy se pořádně zahřejte. Kluci ze Švihej připravili svou Šviháckou abecedu, díky které se s pomocí švihadla zahřejete na pár metrech čtverečních. Efektivně, pořádně a zábavně.

Tipy pro efektivní běh: Jak při běhu zbytečně nebrzdit?

Efektivita vašeho běhu je ovlivněna mnoha faktory. Víte, že možná při každém kroku bezmyšlenkovitě brzdíte a zpomalujete? V dnešním videu náš trenér Josef Šverma vysvětluje, jak brždění odhalit a eliminovat. Naučte se běhat bez zbytečného úsilí.

Náklon těla při běhu: Provedení a efektivita

Proč je náklon těla důležitý pro efektivitu běhu? Náklon těla by se měl měnit podle vaší rychlosti tak, aby vám co nejvíce pomohl. Malý náklon by vás zpomaloval, příliš velkým náklonem zase nohy přetěžujete. Podívejte se na video od Josefa Švermy, ve kterém princip náklonu těla při běhu vysvětluje.

Tipy pro efektivní běh: Správné držení těla

Správné držení těla vám ušetří potřebnou energii při běhu. Kromě toho, že pomůže běžet rychleji a více zlehka, ušetří také nejedno zranění. Jak si držení těla při běhu hlídat, vám řekne Pepa Šverma v jeho běžecké sérii, kterou s radostí pravidelně sdílíme na refcoachi.

Jak správně běhat? 3 faktory běhu bez zbytečného úsilí

Jak běhat správně a bez zbytečného úsilí? Tuto otázku řeší hobíci, profesionálové i začátečníci. Pro efektivní běh a předcházení zranění je důležité na běh pohlížet komplexně. Pepa Šverma v dnešním videu vysvětluje, jak se na běhu odráží technika, fyzická kondice i mentální příprava.

Protažení po běhu s Josefem švermou

Protažení je možná nejdůležitější část běhu. Pokud netoužíte po ztuhlých svalech nebo dokonce zranění, nepodceňujte strečink ani po kratším běhu. Tipy na protahovací cviky jsme pro vás sepsali v článku na refcoach.cz a video od Josefa Švermy poslouží jako další skvělá inspirace.

Rozcvička před během: Zahřejte celé tělo za 5 minut

Rozcvička před během, stejně jako zklidnění a stretching po běhu, je stejně důležitá, jako běh samotný. Připravte své tělo na výkon a běh bude nejen mnohem příjemnější, ale zejména bezpečnější. V dnešním videu vám Josef Šverma ukáže, jak zahřát celé tělo pomocí osmi jednoduchých cviků.