7 tipů: Jak přes léto udržet kondici i na dovolené

 

7 tipů: Jak přes léto udržet kondici i na dovolené

15. 6. 2022 262×
Zdraví, Tipy na sportování

Celý rok pracujete na své postavě, dobré kondici a zdraví a obáváte se, jak s příchodem léta udržet rutinu? Naštěstí existuje mnoho zábavných aktivit, kterým se v létě můžete věnovat. Udržet si krásnou postavu není tak těžké, jak se zdá. Přečtěte si naše tipy, jak se přes léto udržet v kondici. 

7 tipů: Jak udržet kondici

Venkovní teploty dosahují rekordních hodnot, ve fitku si neužijete sluníčko a zmrzlina nebo drink po práci zní tak lákavě! A to ani nemluvíme o všech chutných lákadlech na dovolené. 

Zároveň ale víte, že zahodit celoroční práci by byla velká škoda a o kondici ani krásnou postavě během léta pravděpodobně přijít nechcete. Naštěstí můžete mít to nejlepší z obou světů: užít si léto a udržet kondici. Připravili jsme pro vás sedm tipů, se kterými to bude hračka.

1. Choďte pěšky

Využijte léto a teplé počasí na plno a procházejte se kdykoliv to jde. Chůze v teplém počasí vám pomůže udržet tělo v pohybu, i když zrovna nemáte náladu na trénink. 

Vyrazte do práce o trochu dříve a místo cesty tramvají jděte alespoň část pěšky. Skvělou variantou je také jízda na kole nebo běh v ranních hodinách, zejména jestli máte v kanceláři možnost se osprchovat.

Tip: Přečtěte si také další způsoby, jak zařadit pohyb do běžného dne

2. Vyzkoušejte na dovolené nový sport

Že na dovolené nemáte přístup ke svému oblíbenému fit centru a nemůžete si domluvit lekci s trenérem (nezapomeňte ale, že mnoho lekcí můžete mít i online) ještě neznamená, že se musíte přestat hýbat.

Dovolená je skvělá příležitost vyzkoušet nový sport nebo změnit rutinu. Na dovolené u moře či jezera se poohlédněte po paddle boardu, prozkoumávejte okolní přírodu na túrách nebo objevujte města z pohledu běžce.

Paddle board pro kondici
Dovolená je perfektní příležitost vyzkoušet pro udržení kondice nový sport

3. Cvičte venku

Nechce se vám do posilovny, kde si neužijete sluníčka? Cvičit se dá i venku! Vyzkoušejte třeba skákání přes švihadlo, venkovní posilovnu nebo zajděte na lekci jógy v parku.

Tip: Přečtěte si tipy, jak začít skákat přes švihadlo od kluků ze Švihej.

4. Ochutnávejte, ale s mírou

Nezakazujte si ochutnávat na dovolené místní speciality, ale zbytečně se nepřejídejte. Snažte se vybírat hlavní lokální čerstvé speciality a méně zdravé pokrmy si rozdělte s přáteli či partnerem.

5. Dodržujte pitný režim

Pijte vodu. Hodně vody. Pro zdravé fungování organismu je pitný režim důležitý po celý rok, o to více v létě. Nepodceňujte dehydrataci a zejména při pohybu pijte čistou vodu.

Vodu s sebou přes léto noste všude, zejména pokud se vydáte cvičit ven

6. Dejte si lehký drink

Všichni víme, že v pivu, sklence vína či drinku je hodně kalorií. Jejich příjem se určitě nesnažte kompenzovat omezováním jídla. Chyběly by vám živiny, energie, kila by šla nahoru a kondice mizela. O drink se připravit nemusíte, zvolte ale nějaký lehčí, s nižším množstvím cukru. 

7. Plánujte aktivní dovolenou

Letní dovolená nemusí být jen o opalování se u moře či bazénu. Naplánujte si aktivní dovolenou a na ztrátu formy ani nestihnete pomyslet. Vyrazte na týdenní jógový retreat, kurz surfingu nebo jen s rodinou do hor či na kola.

Tip: Podívejte se na nabídku událostí na refcoachi, třeba si vyberete zajímavý kurz nebo soustředění.

Tipy na závěr: Jak najít balanc?

  • Využijte delšího dne a trénink zařaďte brzy ráno
  • Po příjezdu z dovolené vybavte kuchyň kvalitními potravinami
  • Naplánujte si trénink hned po příjezdu a naskočte zpět do rutiny
  • Zbytečně se nestresujte, pár týdnů na dovolené nesmaže celoroční práci
  • Nemyslete neustále na to, co nemůžete a raději si dopřávejte po troškách
Hlavně se na dovolené zbytečně nestresujte a užijte si ji, kondice se za dva týdny neztratí

Dovolená, na které nebudete nic dělat ani pár drinků při teplém letním večeru vás z formy rozhodně nevytrhnou. Pokud na sobě makáte celý rok, klidně si trochu pohody můžete užít.

Na druhou stranu je škoda přestat o sebe pečovat. Najděte pro sebe správný balanc a myslete zejména na své zdraví. Pokud si od cvičení potřebujete dát dovolenou, možná je na čase vyzkoušet jiný sport. U nás na refcoachi najdete více než 60 různých sportů s trenéry po celé republice.

Naučte se jakýkoliv sport s tím správným trenérem!

Vybrat trenéra
Odebírejte náš newsletter!

Zadejte vaší e-mailovou adresu a my vás budeme průběžně informovat o novinkách ze světa refcoach.